Bedrijfsprofiel

Topking - de uitvinder van het enige échte Vlammetje®

Topking is producent van bekende merken zoals Vlammetjes®, KaasTengels®, VlamTosti’s®, Vlammensaus® etc. Wat aan de keukentafel begonnen is, is inmiddels uitgegroeid tot een strak geleid productiebedrijf dat aan de hoogste eisen voldoet.

Topking is de uitvinder van het Vlammetje®. Het enige échte Vlammetje®, dat in 1982 door oprichter Bert Roubos werd bedacht. De snack is nu niet meer weg te denken aan de borreltafel en is een ijzersterk merk. Zonder Vlammetjes® is een borrelgarnituur niet compleet. Daar zijn we best trots op.

Voorop lopen
Inmiddels produceren we meerdere soorten fingerfood. We leggen de lat hoog en lopen voorop in het bedenken van nieuwe snacks, die we deponeren onder eigen merknamen. Het Vlammetje® was hierin de pionier. Met de KaasTengels®, ons bekende kaasloempiaatje, werd een volgend sterk merk aan het assortiment toegevoegd.

We maken ook tosti’s, saté en hamburgers, maar altijd uitsluitend onder onze eigen merknaam Topking. Een naam die we hoog te houden hebben. Dus zien we het als onze plicht om ook in die categorieën de beste te zijn.

Herkenbaarheid
Topking producten zijn snel herkenbaar door het Topking logo en de rode lijn die wij in alles doorvoeren. Deze zal je beide op al onze verpakkingen en promotiematerialen aantreffen. Is dat niet het geval, dan is het geen product van ons. Naast het paraplumerk Topking hebben de exclusief door onszelf ontwikkelde producten ook nog eens een eigen gedeponeerde merknaam. Dat maakt het simpel: alleen Topking Vlammetjes® mogen Vlammetjes® heten.

Lokale productie
We produceren lokaal en semi-ambachtelijk. Met aandacht, met de hand en met oog voor de allerhoogste kwaliteitseisen. De machines die we voor een groot deel zelf ontwikkelden, maken onze eigen flenzen, die zo typerend zijn voor onze snacks. Ook de diepvriesdistributie houden we zoveel mogelijk in eigen hand. Zo kunnen we onze kwaliteit en leveringsbetrouwbaarheid op een hoog niveau houden.

Eerlijk delen
Wij hanteren heldere leveringscondities en evenwichtige marktprijzen. Dat betekent dat je als afnemer niet alleen kunt rekenen op exclusieve snacks met een stabiele omzet, maar ook op een gezonde marge. Wij houden van eenvoud, maar wel altijd van de beste kwaliteit. Onze producten zal je bovendien nooit aantreffen onder een ander merk dan het Topking merk. Dat geeft zekerheid. Merk het verschil door het werken met merken!

Een kwestie van doorgroeien
Topking blijft maar groeien. Zelfs in tijden van crisis kunnen we groei blijven noteren. Er zijn in het verleden een paar kleine overnames geweest. De laatste en grootste was die van Euro Saté in 2008. Maar waar we misschien nog wel het meest trots op zijn, is dat onze groei voor het grootste deel autonoom is. Gewoon groeien door steeds bekender te worden. Niet door reclame, wel door smaak, kwaliteit en exclusiviteit. In 2012 alweer meer dan 30 jaar.

De mini-maatschappij
Werknemers van Topking blijven lang. Dankzij de prettige sfeer en de platte organisatie. “Het is een mini-maatschappij, vertegenwoordigd door meerdere culturen, waar we respectvol, open en eerlijk met elkaar omgaan,” aldus Bert Roubos.

En zo is ‘t. Een mooie basis om ook in de toekomst te kunnen blijven vlammen.