Duurzaamheid

Wij kiezen voor duurzaam. 
Als maatschappelijk verantwoord bedrijf houdt Topking Fingerfood zich actief bezig met duurzaam ondernemen. Ondernemen met respect voor mens en milieu, zowel nu als in de toekomst. Goed werkgeverschap, structureel werken aan verbetering en het tegengaan van verspilling zijn begrippen die centraal staan. Wij zijn van mening dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen een proces is en geen eindbestemming, de doelen die worden nagestreefd veranderen in de loop van de tijd en met elke bedrijfsbeslissing. Wij zoeken continu naar haalbare stappen om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid vorm te geven.Veel aandacht is er voor de onderdelen mens, milieu en maatschappij waarbij tevreden klanten, werknemers en een hoge, constante productkwaliteit centraal staan.

Mens

Aandacht voor onze medewerkers, dit vinden wij erg belangrijk. Gedurende het jaar worden een aantal activiteiten en initiatieven ontplooid, groot en klein. Na elk dienstverband van 5 jaar worden onze medewerkers met een beloning, tijdens de jubilarisborrel, in het zonnetje gezet. Hebben we een beloningssysteem voor onze medewerkers en organiseren we evenementen zoals een sinterklaasviering, kerstlunch en een nieuwjaarsborrel en zo nu dan een lekkere barbecue. Daarnaast geven we twee jaarlijks een magazine uit, de Eenhapper, waarin de medewerker centraal staat. Onze medewerkers kunnen een jaar lang onbeperkt Diergaarde Blijdorp bezoeken als trotse sponsoren van de poolvosjes in de Rotterdamse dierentuin.

Milieu

Het is voor ons belangrijk om heel bewust met onze grondstoffen en energiebronnen om te gaan. In de afgelopen jaren hebben we grote stappen gemaakt. Een belangrijke stap is de samensmelting van onze (voormalig) twee productielocaties. Hierbij is de onze locatie in Bleiswijk verhuisd naar Schiedam. Onze keuken heeft de meest geavanceerde en milieuvriendelijke afzuiginstallatie; wettelijk zouden we er midden in een woonwijk mee mogen staan. Daarnaast hebben we in 2015 met nieuwe en moderne apparatuur een besparing weten te realiseren van 30% minder gas-, 25% minder elektriciteits- en 8% minder waterverbruik ten opzichte van 2014.

Maatschappij

Als Topking voelen we ook de verantwoordelijkheid voor de maatschappij waar we deel van uit maken en streven ernaar om onze foodmiles zo laag mogelijk te houden. We produceren lokaal en semi-ambachtelijk. Met aandacht, met de hand en met oog voor de allerhoogste kwaliteitseisen. Met de machines, die we voor een groot deel zelf ontwikkelden, maken we (met bloem uit de regio) onze eigen flenzen die zo typerend zijn voor onze snacks. Deze hoeven dus geen lange reis uit bijvoorbeeld het verre oosten af te leggen. Daarnaast kunnen we de kwaliteit van onze producten en de leveringsbetrouwbaarheid op een hoog niveau houden.

Verantwoord ondernemen is een proces, daarom zullen wij in de toekomst op zoek blijven naar nieuwe manieren om bij te dragen aan het welzijn van mens, milieu en de maatschappij.